The Great Bubble Barrier (TGBB) is een social enterprise die zich richt op de plasticvervuiling in rivieren en kanalen. Met hun techniek kunnen zij plastic afval afvangen in rivieren, voordat het de oceaan bereikt. Het systeem levert geen hinder voor de scheepvaart en vissen.
TGBB vroeg Eric hen te ondersteunen op gebied van marketing & communicatie in aanloop naar de lancering van de eerste Bubble Barrier in het Amsterdamse Westerdok in november 2019 en bij de lancering van de tweede in 2022 bij Katwijk.
Na de lancering heeft hij de marketingcommunicatiestrategie voor 2020 en verder ontwikkeld, waarbij de focus lag op het benaderen van nieuwe markten in Europa. Hierbij was zijn advies om vanuit een nieuw narratief het verhaal van TGBB te gaan vertellen. Minder focus op de jonge sympathieke start-up, opgericht door 3 vriendinnen, maar meer op de nieuwe fase: een jonge en groeiende engineering company met een maatschappelijk doel.
Facts & figures
-
- PR voor de lancering van eerste bellenscherm ter wereld in Amsterdam, met nationale en internationale persaandacht van o.a. The Guardian, Die Deutsche Welle, Het Parool en El País
- PR ondersteuning lokale en regionale pers voor tweede bellenscherm in Katwijk in 2022 met uitingen in o.a. Leidsch Dagblad en Katwijk Actueel
- Strategisch advies voor organisatie
- Marketing & communicatiestrategie uitgewerkt: customer journey en nieuw narratief