Mooncake

Foodblogger Jonneke de Zeeuw begon in 2016 met haar blog Mooncake.nl en werd datzelfde jaar al verkozen tot ‘Foodblogger van het jaar’. Ze startte ook met haar veelbekeken videoserie voor de Volkskrant en lunch-item voor BNR Nieuwsradio. Jonneke vroeg mij haar te helpen bij de herpositionering van haar merk en bouw van een platform. 

Mooncake is niet het zoveelste, 13-in-een-dozijn foodblog. De Zeeuw wil de onterecht onderbelichte culinaire parels van Nederland een platform bieden. Vaak zijn dit kleine ondernemers die met ziel en zaligheid in eethuisjes staan te werken, waar het grote publiek vaak geen weet van heeft. Daarnaast organiseert Mooncake ook foodtours in Amsterdam en Rotterdam en in 2018 bracht ze haar eerste kookboek uit.

Een aantal merchandise-items die ik heb gemaakt voor Mooncake
Een aantal merchandise-items die ik heb opgeleverd voor Mooncake.

Mooncake benaderde mij met de vraag om haar te helpen met het herpositioneren van haar merk. Ook wilde ze direct haar website onder handen nemen. Ik heb haar geholpen bij de bureauselectie. Zo kwamen we uit bij online marketingbureau Snugger. Samen met hen heb ik nieuwe structuur van het platform ontworpen en een contentstrategie met een contentkalender opgezet.

Daarnaast is Mooncake in het najaar van 2019 gestart met haar foodtours in Amsterdam Nieuw-West en Rotterdam. Daarvoor heb ik creatieve input geleverd voor de foodtour.

Ik heb voor haar een succesvolle fondsaanvraag geschreven voor één van haar projecten waarbij bijzondere lokale ondernemers gesteund worden.

Facts & figures

    • Strategisch advies rondom rebranding van het merk Mooncake en nieuw online platform
    • Fondsaanvraag Gemeente Amsterdam (volledige toekenning)
    • Brainstormsessies rondom foodtour & foodiebags
    • Contentstrategie en -planning
    • Content creatie (o.a. receptontwikkeling, merchandise en nieuwsbrieven)