Foodblogger Jonneke de Zeeuw begon in 2016 met haar blog Mooncake.nl en werd datzelfde jaar al verkozen tot ‘Foodblogger van het jaar’. Ze startte ook met haar veelbekeken videoserie voor de Volkskrant en lunch-item voor BNR Nieuwsradio. Jonneke vroeg hulp bij de herpositionering van haar merk en bouw van een nieuw online platform.
Mooncake is niet het zoveelste, 13-in-een-dozijn foodblog. De Zeeuw wil de onterecht onderbelichte culinaire parels van Nederland een platform bieden. Vaak zijn dit kleine ondernemers die met ziel en zaligheid in eethuisjes staan te werken, waar het grote publiek vaak geen weet van heeft. Daarnaast organiseert Mooncake ook foodtours in Amsterdam en Rotterdam en in 2018 bracht ze haar eerste kookboek uit.
Mooncake benaderde Seleky Creative Consultancy met de vraag om haar te helpen met het herpositioneren van haar merk. Ook wilde ze direct haar website onder handen nemen. Eric heeft haar geholpen bij de bureauselectie. Zo kwamen we uit bij online marketingbureau Snugger.
Daarnaast is Mooncake in het najaar van 2019 gestart met haar foodtours in Amsterdam Nieuw-West en Rotterdam. Daarvoor heeft Eric creatieve input geleverd voor de foodtour.
Eric heeft ook een succesvolle fondsaanvraag geschreven voor één van haar projecten waarbij bijzondere lokale ondernemers gesteund worden.
Facts & figures
-
- Strategisch advies rondom rebranding van het merk Mooncake en nieuw online platform
- Fondsaanvraag Gemeente Amsterdam (volledige toekenning)
- Brainstormsessies rondom foodtour & foodiebags
- Contentstrategie en -planning
- Content creatie (o.a. receptontwikkeling, merchandise en nieuwsbrieven)