Plastic Soup Foundation

Deze milieuorganisatie is volgens internationale pers “one of the leading avocacy groups against plastic soup“. Twee jaar lang heb ik als communicatiemanager bijgedragen aan de bewustwording van een van de grootste milieurampen van deze tijd. Met onze spraakmakende campagnes zorgden wij ervoor dat 2018 gezien wordt als het kanteljaar voor plasticsoep.

Onder mijn verantwoordelijkheden vielen de online strategie, waarbij ik een consistente lijn heb aangebracht in 5 campagne websites en de corporate website, de coördinatie van de ontwikkeling van 2 mobiele apps en de social media strategie heb vormgegeven. Daarnaast was ik ook betrokken bij de ontwikkeling van de campagne op gezondheidsgebied, de Plastic Health Coalition. De vraag hierbij was: maakt plastic ons en onze kinderen ziek?

Facts & figures

    • Verantwoordelijk voor: online strategie, leidinggevende communicatieteam, aansturing diverse bureau’s (development, creatives, PR)
    • Organische groei Instagram van ca 1.500 naar ruim 8.000 volgers in 1,5 jaar
    • Aanspreekpunt voor o.a. internationale coalitie Break Free From Plastic en Amsterdam Clean Water